Eminem - Headlights ayrıntılı inceleme - Eminem Turkey | Eminem Hakkında Haberler, Çeviriler, Videolar

Breaking

27 Şubat 2014

Eminem - Headlights ayrıntılı inceleme


Bu şarkı Nate Ruess ile yapılan düettir. Eminem toplam 2 verse söylüyor. Şarkının ana teması annesiyle ilgilidir. Nate Ruess, şu meşhur "We Are Young" şarkısını söyleyen .Fun grubunun solistidir.

Nate Ruess'in nakaratı hakkında bir kaç şey söylemek istiyorum şöyle bir cümle geçiyor "Biliyorum seni hayal kırıklığına uğrattım." Eminem yaptıklarından pişmanmış gibi bir hava veriyor. 

İlk verse'den başlayalım isterseniz. Eminem ilk cümlelerde bile konuya dalmıştır. İşte ilk cümleler "Balıklama daldım, söylediklerimle kimi incittiğimi asla düşünemedim. Sanırım annem en çok bundan nasibini aldı." Eminem bu sözlerle eskiden anlayışsız davrandığını söylüyor ve kabul ediyor. 

Bundan sonra ki cümlelerde şöyle bir şey geçiyor; "Ama olabildiğince inatçıydık. Çok mu ileri gittik? 'Cleanin' Out My Closet' ve diğer tüm şarkılar.. Ama umursama, senden nefret etmiyorum anne. Benim için hala güzelsin çünkü benim annemsin!". İkisinin inatçı davrandığını ve onun hakkında yaptığı şarkıları unutmasını istiyor. Annesini hala sevdiğini söylüyor. 

Eminem, kendisi ve annesi arasında ki tartışmayı bir kimyasal savaştaki atom bombasına benzetiyor. Aralarınında ki tartışmanın sonsuza kadar sürebileceğini söylüyor. Eminem bu durumdan rahatsız olup bu şarkıyı yaptığını söyleyebiliriz. Bir önemli nokta daha var. Eminem şöyle bir söz söylüyor. "Noel ağacındaki o hediye bana anlam ifade etmiyor
Beni kovuyor musun? Hava 15 derece ve Noel akşamı ( küçük pislik sadece git)
Anne, bırak lanet olası montumu alayım, birbirimizi sinirlendirmeyelim.") Eminem, bir keresinde Noel akşamında annesinin onu evden kovduğunu ve montunu almasına bile izin vermediğini söylüyor. Annesini taklit ediyor. (küçük pislik sadece git) Burası da oldukça dokunaklı ve acı bir bölüm.
İlk verse'de Em, annesine bir soru soruyor "Neden hep birbirimizin boğazına sarılıyoruz? Özellikle babam bizi mahvettikten sonra." Bu sözlerden şöyle bir anlam çıkarabiliriz ki Eminem bu tartışmanın devam etmesini istemiyor ve barışmak istiyor. Devamında ki cümlelerde Nathan'ın 8 yaşında devlet tarafından alındığını söylüyor. (Nathan, Eminem'in erkek kardeşidir fakat babaları aynı değil)

Eminem'in ikinci verse'üne gelelim. Eminem annesiyle yabancılaştığını söylüyor. Ve torununun büyümesine bile tanık olamadığı için annesi için üzülüyor. Cleanin' Out My Closet için annesinden özür diliyor ve o zamanlar çok sinirli olduğunu anlatıyor. Bu şarkıyı konserlerde söylemediğini söylüyor ve radyolarda çalındığı için üzüldüğünü söylüyor. Bu kadar ileri gitmek istemediğini  ve onun suçunun olmadığını da söylüyor. ("Bu kadar ileri gitmek istemedim. Bu senin suçun değil, şaka yapmıyorum."

Bu cümlelerinden sonra annesini Nathan ile birlikte affettiğini ona bildiriyor. Ve bir cümle var ki bana dokunaklı geldi "Ağlamak için çok yaşlıyım artık ve bu boktan bir şey.". Eminem annesinin söyledikleri şeylerin hepsinin kendisini iyi bir şekilde büyütmek için olduğunu söylüyor. Bu cümlelerden sonra annesini tekrar sevdiğini söylüyor; "Ama seni seviyorum Debbie Mathers, nasıl bir bağımız olduğunu gör.". Aslında bu sözde aralarında güçlü bir bağ olduğunu anlatmak istiyor. Babasına bir gönderme yapıyor; "Bence adreslerini bir arada tutmak bile zordur onun için. Ama ben olsam her taşın altını bakardım. Haritalarımı toplar çocuklarımı arardım." Burası da çok önemli bir nokta. Bir anne/baba, çocuğunu bulmak için her şeyi yapmalı.

Bundan sonra ki cümlelerinde annesine kendi annesi olduğu için teşekkür edememekten çok kızgın olduğunu söylüyor. Eminem şarkıyı jette yazdığını, ayrıca jetin anlamsız bir şekilde sallandığını ve pilotun kemerlerini bağlamasını söylediğini iletiyor bize. O an nedense öleceğini düşünmüş. Ve şarkı iyice karamsarlaşıyor. ("Ve anne, lütfen bunu jette yazdığım bir saygı ifadesi olarak al, sanırım içimi dökmem gerekiyordu, umarım ölmeden önce başarırım
Kemerimi takmam söyleniyor sanırım düşüyoruz.")

Annesine bunu bir teşekkür olarak kabul etmesini istiyor. Ve şarkı şu sözler ile bitiyor;

"Eğer hayal görmüyorsam umarım bu mesajı alırsın. Seni her zaman çok seveceğim, çünkü sen benim annemsin."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder