Eminem - Headlights ft. Nate Ruess [Türkçe Çeviri] (Açıklamalı) (TR Altyazılı Klip) - Eminem Turkey | Eminem Hakkında Haberler, Çeviriler, Videolar

Breaking

12 Mayıs 2014

Eminem - Headlights ft. Nate Ruess [Türkçe Çeviri] (Açıklamalı) (TR Altyazılı Klip)






Bu efsane şarkı için söylenecek söz yok. Söylenecek söz mü var? Annesinden özür diliyor. Rahatlamak için dinleyeceksin bu şarkıyı. 

Şarkının Mert tarafından yapılmış ayrıntılı incelemesi için TIKLAYIN
Nate Ruess'ın şarkı ve Eminem hakkındaki röportajının tarafımdan yapılmış türkçe altyazılı videosunu izlemek ve Youtube kanalımıza abone olmak için TIKLAYIN


*1, *2 diye giden numaralar çevirinin sonunda o cümleye/kelimeye özel açıklama olduğunu gösterir. Açıklamaları mutlaka ama mutlaka okuyun. Bir kez okuyun, her dinlediğinizde şarkıyı anlarsınız kafanızda bir şeyler oluşur. Bu çok önemli, çeviriyi anlamak için açıklamaları üşenmeyin okuyun.

Klibe çeviriyi yerleştirdim. Şarkının klibini türkçe altyazılı bir şekilde izlemek için buyrun. 

http://www.dailymotion.com/video/x1ubtf2_headlights-ft-nate-ruess-tr-altyazili-resmi-klip_music

vimeo.com/95027364

Çeviri ve Açıklamalar: Emin Demircan (twitter.com/NomadCRY)



Headlights ft. Nate Ruess

[Intro: Nate Ruess]
Anne, biliyorum seni hayal kırıklığına uğrattım
Ve günlerin güzel olduğunu söylediğini düşündüm
Neden güçsüzüm, ve neden boka battım? *1 
Ve anne, biliyorum babam buralarda değil
Ama suçu benim üzerime atma
Kendine başka bir içki doldururken
[Nakarat: Nate Ruess]
Sanırım olduğumuz gibiyiz
Farlar ışıldıyor yol aldığımız bu karanlık gecede
Belki de bu kavgayı çok uzattık
[Verse 1: Eminem]
Balıklama daldım, söylediklerimle kimi incittiğimi asla düşünmedim
Sanırım en çok annem bundan nasibini aldı, bunun yükü var üzerimde
Ama olabildiğince inatçıydık, çok mu ileri gittik?
"Cleaning Out My Closet" ve diğer tüm şarkılar...
Ama umursama, senden nefret etmiyorum anne!
Çünkü benim için hala güzelsin, çünkü annemsin
Bunu söylemek ağır gelebilir, evim Vietnam gibiydi
Çöl rüzgarı ve ikimiz birleşince kimyasal savaştaki atom bombası gibi oluyorduk       *2
Ve sonsuza kadar böyle sürüp gidebilirdi
Kabul et ya da etme! Noel ağacına astığın o hediye benim için bir bok ifade etmiyordu
Beni kovmuştun. Hava 15 dereceydi ve Noel akşamı (Küçük dallama, sadece git!)  *3
Anne, bırak bari lanet olası montumu alayım, birbirimizi sinirlendirip duruyoruz
Neden hep birbirimizin boğazına sarılıyoruz? Özellikle babam ikimizi de mahvettikten sonra
Biz seninle aynı gemideki iki yolcuyuz, bunun bizi yakınlaştırabileceğini düşündün mü? (Maalesef olmadı)
Ne kadar sürersek sürelim, far ışıklarıyla, bir araba dolusu sahip olduklarımızla
Hala gidilecek yol vardı, yolun karşısındaki büyükannemlerin evine *4
Ve ben evin direğiydim, en büyüğü, bu yüzden en büyük yük benim omuzlarımdaydı
Ardından Nate 8 yaşında devlet tarafından alındı
Ve ben o gün senin hasta, düzeltilemez ve değiştirilemez olduğunu anladım
Ve o günden sonra uzaklaştık ve ben bundan nefret ettim aslında.
[Nakarat]
Sanırım olduğumuz gibiyiz
Farlar ışıldıyor yol aldığımız bu karanlık gecede
Belki de bu kavgayı çok uzattık
[Verse 2: Eminem]
O günden sonra yabancılaştık ve bundan nefret ettim,
Çünkü torununun (Hailie'nin) büyüyüşüne bile tanık olamadın
Ama özür dilerim anne, "Cleaning Out My Closet" şarkısı için, sinirli bir anıma denk gelmişti
Haklıydın, bu kadar ileri gitmek istemedim
Şimdi diyorum ki bu senin suçun değil biliyorum, ve şaka yapmıyorum!
Bu şarkıyı konserlerde artık söylemiyorum ve radyoda her duyduğumda acıdan kıvranıyorum
Ve Nathan'ın o eve yerleştirildiğini düşünüyorum
Ve bize verdiğin onca ilacı, ben onları tatmak istiyordum *5
Şimdi bu tedavi sona eriyor, akıl sağlığın yavaş yavaş harap oluyor
Ama ağlamak için çok yaşlıyım artık, ve bu çok boktan bir durum, acı veriyor
Ama anne, seni affediyorum, Nathan da öyle
Onca yaptıkların, söylediklerin, hepsi bizi en iyi şekilde büyütmek içindi
Bize baktın, ve taşıdığın yükün ağırlığı
Ama seni seviyorum Debbie Mathers, nasıl da karmaşık bir bağımız var gör
Bilmek istemediğim tek şey lanet babamın nerede olduğudur
Siktir et, bence adresleri bulmak bile zordur onun için
Ama ben olsam tüm çarşafın, her taşın ve her çöl kaktüsünün altına bakardım
Harita koleksiyonumu toplar gider atlasın sonuna kadar çocuklarımı arardım
Eğer birisi çocuklarımı benden alırsa, Noel baba olup bacadan evlere girer ve tüm diğer çocukları kaçırırım
Çocuklarımdan birisi senle tanışmıştı, bir zamanlar sen hamburger almak için arabayı kenara çekmiştin
Ben, Nate ve Hailie, seni onla tanıştırdık, Hailie sana sarılmıştı
Ve gittiğinde aslında oldukça üzülmüştüm kötü olmuştum
Ayrı yollara ayrılmıştık sonra, gittikçe kötü oluyordum
Arabanın farlarını gördüm arkaya baktığımda ve delirdim
Ve çok kızgınım benim hem annem hem babam olduğun için teşekkür edememekten
Ve anne, bu şarkıyı jet uçağımda yazdım, lütfen bir hürmet ifadesi olarak say bunu *6
Sanırım içimi dökmem gerekiyordu, umarım ölmeden önce başarırım *7
Kemerimi takmam söyleniyor, sanırım uçak arızalandı düşüyoruz
Eğer hayal görmüyorsam bu mesajımı alacaksın *8
Seni her zaman uzaktan seveceğim
Çünkü sen benim annemsin
[Nakarat]
Sanırım olduğumuz gibiyiz
Farlar ışıldıyor yol aldığımız bu karanlık gecede
Belki de bu kavgayı çok uzattık
[Köprü: Nate Ruess]
Yeni bir hayat istiyorum (En baştan)
Amaçsız şekilde (Temiz bir başlangıç)
Bu gece eve gidiyorum
Ne pahasına olursa olsun
Eğer uçak düşerse
Ve mürettebat beni uyandıramazsa
Sadece iyi olduğumu bil
Ve ölmekten korkmadığımı
Söylenecek şarkılar olsa da
Çocuklarım beni taşır
Sadece iyi olduğumu bil
Çünkü kızlarıma güveniyorum
Böylece bu dünyaya asla veda etmem *8.1
Sadece iyi olduğumu bil
Ve ölmekten korkmadığımı



Açıklamalar


*1: Relapse albümündeki "My Mom" şarkısında Eminem, annesinin Valium denen hapları yemeğine bile kattığını söylemişti. Ve boka batmak derken bu şarkısına gönderme yapıyor.

Valium was in everything, food that I ate  (Valium yediğim her şeyde vardı) 
The water that I drank, fucking peas on my plate (İçtiğim su, lanet bezelyelerde bile)
She sprinkled just enough of it to season my steak (Bifteğime de yeterince serpiştirirdi)


*2: Eminem, bu bölümde Chemical Warfare (Kimyasal Savaş) ve Our House (Evimiz) şarkılarına atıfta bulunuyor. Dinleyin şarkıları.

*3: Eminem, bu olayı daha önce de Our House şarkısında anlatmıştı. Eski şarkısına tekrar atıfta bulunuyor. 

*4: Eminem 19 yaşındayken annesi onu ve kardeşi Nathan'ı evden kovup büyükanneleri Betty'ye yollamıştı


.

*5: Eminem tekrardan My Mom şarkısındaki o meşhur bölüme değiniyor. 

Valium was in everything, food that I ate  (Valium yediğim her şeydeye vardı) 
The water that I drank, fucking peas on my plate (İçtiğim su, lanet bezelyelerde bile)
She sprinkled just enough of it to season my steak (Bifteğime de yeterince serpiştirirdi)


*6: Eminem'in özel jet uçağı. 



*7: Burada ölmeden önce başarırım umarım derken hem uçağın düşmesinden bahsediyor, hem de Bad Guy'ın son verse'ünden bahsediyor. Daha doğrusu Bad Guy 4. verse'e gönderme yapıyor. Çünkü albümdeki tüm şarkılarda sırayla ilerleyen belli bir hikaye örgüsü bulunmakta. Ve ingilizce halindeki "chest" gibi kelimeler Bad Guy şarkısına atıfta bulunduğunu kanıtlıyor.

*8 ve 8.1: Meşhur When I'm Gone şarkısına atıfta bulunuyor. Hayal görmüyorsam derkenki kastı şu sözleri,
"Etraf kararıyor,hayatım gözümün önünden geçiyor.
Olmam gereken uçak kaza yapıyor ve küllerine ayrılıyor.
Uyandığımda,alarm çalıyor.
Kuşlar cıvıldıyor.
İlkbahar ve Hailie dışarda salıncakta sallanıyor.
Kim ve Hallie'i öpmeye kalkıyorum,onu özlediğimi söylemeye,
Hailie gülümsüyor ve küçük kız kardeşine göz kırpıyor
Az kalsın diyecektim ki."




Çeviri ve Açıklamalar: Emin Demircan  

Kişisel hesaplar

twitter.com/EminemTurkeyBlg (Blog Twitter adresi. Mutlaka takip edin.)

1 yorum: