Eminem - I Get Money (Türkçe Çeviri + Açıklamalı) - Eminem Turkey | Eminem Hakkında Haberler, Çeviriler, Videolar

Breaking

14 Eylül 2014

Eminem - I Get Money (Türkçe Çeviri + Açıklamalı)



50 Cent'in, kendi adını taşıyan Curtis adlı albümünde I Get Money adlı bir şarkı var. O şarkıda Eminem ile düet yapacaktı aslında. Ama olmadı Eminem'in verse'ü ayrı bir şekilde çıktı. Zaten iki şarkıyı dinlerseniz beat (müzik), söyleyiş tarzları falan tamamiyle aynı. Bunun sebebini anlatayım. Artık ne olmuşsa Eminem'in verse'ü stüdyoda kaybolmuş :D Baya bildiğiniz Eminem kaydını kaybetmiş :D 50 Cent de şarkıyı normal olarak albüme koymak zorunda kalmış çünkü Eminem'in tekrar kayda alacak zamanı yokmuş. Sonradan Eminem'in verse'ü Koolo denen birisi tarafından internete sızmış nasıl olduysa artık. Bu şarkı Eminem hayranları tarafından hazırlanan Straight From The Vault EP adlı fan yapımı albüme konuldu. Bu albüm stüdyodan sızan şarkıları içermekte. 

Eminem, şarkıda baya kişiye laf dokunduruyor :D Şarkıdaki asıl amaç taşşağana kendini övmek ve en son cümlelerle de Kanye West'e müthiş göndermeler yapmak. 



I Get Money 

[Giriş]
Evet, evet, para kazandım
Bu rap bokunun tepesindeyim, şimdi bilin bakalım kim geri döndü?
Rap'i bıraktığımı düşündünüz, ben şimdi bunu neden yapayım? *1

[Verse]
Sürekli aynı rapperların ismini sayıyorlar kim en iyi dendiğinde
Jay Z ve Kanye West diyorlar, belki de sadece dikkatimi dağıtmaya çalışıyorlar
Ama gerçek şu ki ben geri döndüm
Ya da siyah olmadığım için böyle diyorlar, belki de sebebi budur
Belki de en çok satan rap sanatçısı olduğum içindir
Ben ofisimde oturup aldığım ödüllere doğru 31 çekerken
Bile mükemmelim, bu kadar uzun süre nasıl mükemmel oluyorum lan?
Ve hala canlıyım, Magic Johnson gibi *2
Benim öldüğümü söylemişlerdi, bu uydurma lafı kendi lehime kullandım *3
Ve böylece birdenbire ortaya çıktım herkesi şaşırttım, oh evet yine başlıyoruz
Lanet olsun size ne kadar param olduğundan bahsetmeyi unuttum
St. Tropez plajında güneşleniyorum güneş kremimle ama sizin adamınız bunu yapmaz *4
Çünkü ben bronzlaşmıyorum direkt yanıyorum, orospu çocuğu
Ne kadar zengin olduğumu bir gün öğreneceksiniz
25 yaşında bu işe başladığımı biliyorsunuz
29 yaşına girdiğimde bu işi bırakıp paralarımı yiyebilirdim? Nasıl hissettiriyor? 
Daha 20'li yaşlarımda bile emekli olabilirdim *5
Ve Fifty burada Coca Cola mıdır her ne boksa onun için geldi *6
Adamın para kazanması için fabrikayı kontrol etmesine bile gerek yok amk *7
Oh adamım, sonunda turnayı gözünden vurdu
Eskiden uyuşturucu satardı, şimdi mağazalara şişe içecek satarak para kazanıyor
Ve Shady gişe görevlisini yaralayacak, 50 ciddi manada bizi etkiledi *8
Eski eşim hayatıma sıçtı, siz eleştirmenler para kazanamayan ezik ibnelersiniz
Yani bizden uzak durun amına koyim, parayı götüren siz değilsiniz biziz
Ben sadece süper ve en alçak gönüllü (!) rapper'ım, tamam mı? *9 
Benim kötüye gittiğimi söylediğinizde ben kafayı sıyırıyorum
Sizi akıllı götlekler, gelin daha akıllı birinin yani benim götümü öpün
Ben rapin başına gelmiş en iyi şeyim, piç kuruları
Ben sarışın Dr. Dre'yim, şimdi bana Kanye'nin gözlüklerinden verin *10




Çeviri ve Açıklamalar ve İnceleme: Emin Demircan (twitter.com/NomadCRY)

Açıklamalar

*1: Biliyorsunuz ki Eminem, Proof öldükten sonra uzun bir süre ara verdi rape. her ne kadar 4 yıl albüm yapmasa da şarkılara konuk oldu, prodüktörlük yaptı vesaire. Yani o aslında hiç bırakmadı rapi. Hep buradaydı. 

*2: Magic Johnson AIDS hastası bir basketbolcudur :D Ancak ölmemektedir :D Doktorlar onun bu durumunu açıklayamıyor. 

*3: Eminem'in zamanında bir araba kazasında öldüğü söylenmişti. Bu yalan haberi kendi lehime kullandım ve ortalıkta gözükmedim birdenbire ortaya çıktım herkesi şaşırttım diyor :D

*4: Diddy'ye gönderme yapmış :D Diddy en zengin rapperdır (Sebebi çok satması değil. İş adamı olduğu için falan vesaire.). I Need A Girl Part II şarkısına gönderme yapmış. Diddy şarkıda "Hiç St. Stropez'de bulundunuz mu?" diyerek hava atıyordu. Eminem de iyi bir gönderme yapmış. 

*5: Eminem lirik yazmaya aslında 13 yaşında başlamış olsa da bu işe asıl olarak 1997'de 25 yaşında atıldı. Eminem henüz 27 yaşında MMLP albümü sayesinde rekorlar kırmıştı ve 29 yaşında 20 milyon albüm satmıştı. Yani istese rapi bırakıp paraları yiyebilirdi ama bunu yapmadı. 

*6: Coca Cola'nın Vitamin Water adında bir içecek markası vardır. (Fanta, Ice Tea vs. markaları da Coca Cola'ya ait.) 50 Cent, Vitamin Water markasının hisselerinin yüzde onuna sahiptir. Burada bu olaydan bahsediyor Eminem. 

*7: Vitamin Water markası yılda 4 milyar dolar gelir elde ediyor. 50 Cent hisselerin yüzde 10'una sahip. Yani 50 Cent her yıl hiç yoktan oturduğu yerden, 400 milyon dolar kazanıyor :D Fabrikayı kontrol etmesine bile gerek yok derken bu duruma gönderme yapmış. 

*8: 8 Mile filminde Eminem, bir gişe görevlisine saldırıyordu hatırlayın. Bu duruma gönderme yapmış. 

*9: Burada tabiki dalga geçiyor :D Şarkıda amaç, Kanye'nin yaptığı gibi kendini övmek. Zaten gördüğünüz gibi fazlasıyla övüyor. Alçak gönüllüyüm derken Kanye'ye gönderme yapıyor :D Kanye West aşırı derecede egoist bir adamdır bilirsiniz. Buna rağmen öyle biri olmadığını savunur. Eminem'den harika bir diss :D

*10: Kanye'nin müthiş gözlükleri :D 

Çeviri ve Açıklamalar: Emin Demircan  

Kişisel hesaplar

twitter.com/EminemTurkeyBlg (Blog Twitter adresi. Mutlaka takip edin. Türkiye'nin en büyük ve en kaliteli Eminem fan sayfası.)

fb.com/EminemTeamTurkeyFans (Face sayfamız)
twitter.com/plzcek (Öbür yöneticimiz Mert gardaşınızın hesabı.)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder