Eminem - You're Never Over (Türkçe Çeviri + Açıklamalı) [Proof Projesi Set #1) - Eminem Turkey | Eminem Hakkında Haberler, Çeviriler, Videolar

Breaking

2 Ekim 2014

Eminem - You're Never Over (Türkçe Çeviri + Açıklamalı) [Proof Projesi Set #1)


Proof projesinin ilk aşamasına hoşgeldiniz. 

Bendeki yeri apayrı bir şarkı, diğer albümleri kadar sevmediğim bir albümünün en sevdiğim 2 şarkısından biri. (Öteki Going Through Changes.) Duygusal, yeri gelince gözleri dolduran, fazlasıyla farklı bambaşka bir şarkı. Eminem, Proof'un ölümünden sonra söz yazamaz hale geldi. Relapse için yüze yakın şarkı yazdığını ama hepsinin bok gibi olduğunu söylemiştir. Eminem, Relapse albümüne Proof için birkaç şarkı yazacaktı ancak her yazmaya başladığında ağlamıştır. Sonunda bundan vazgeçmiştir. Eminem, Relapse'te Proof için 15 civarı şarkı yazmış ancak hiçbirinin onu hak etmediğini düşünerek yırtıp atmıştır. Difficult şarkısını da Proof'a yazmıştı ancak şarkıyı beğenmediği için yayınlamadı Sonradan internete sızdı. En sonunda Recovery albümünde You're Never Over şarkısını Proof'a adamıştır. Ve şarkı gerçekten Proof'a yakışır bir haldeydi. Eminem, Recovery albümünün tamamını Proof'a adamıştır. Ve Eminem'e göre Recovery'nin en iyi şarkısı You're Never Over'dır.

*1, *2 diye giden numaralar çevirinin sonunda o cümleye/kelimeye özel açıklama olduğunu gösterir. Açıklamaları mutlaka ama mutlaka okuyun. Bir kez okuyun, her dinlediğinizde şarkıyı anlarsınız kafanızda bir şeyler oluşur. Bu çok önemli, çeviriyi anlamak için açıklamaları üşenmeyin okuyun.

Çeviri ve Açıklamalar ve İnceleme: Emin Demircan (twitter.com/NomadCRY)

You're Never Over 


[Nakarat]
Sensiz geçen günler çok soğuk
Geceler uzun, yaşlanıyorum
Eski günlerimizi özledim, seni düşünüyorum
Belki gittin ama asla bitmeyeceksin

[Verse 1: Eminem]
Eğer Proof şimdi beni görebilseydi, biliyorum ki benle gurur duyardı
İçimde derinlerde bir yerde, onun keşfettiği bir şey vardı
O bulduğu şey bana inanmasını sağladı, şimdi ise artık beni kimse yenemez
Sen yaşamayı denemiştin, şimdi Dre'nin Phantom'unun kapıları sizlerin üzerine kapanacak, bana inanın soytarılar *1
Bu "intihar" demek dostum, beni asla vazgeçiremeyeceksiniz
bu gittiğim rap yolumdan, yerin dibine sokun isterseniz beni, kaltaklar ben bu işi spor niyetine yapıyorum
Ama hepsini istiyorum, sadece ödüllerden bahsetmiyorum
Bu sahada kontrol benim elimde, tepede çok yalnızım
Bu işte benden daha taşaklı birisi olmadığından
Hakkımda saçmalamalarına izin veriyorum piş- (kafiye yapmak için duruyor)
-manlık duymadan, bir zamanlar zencilerin beni takip edip peşimi bırakmadıkları günü hatırla dostum *2
Hepiniz saçma sapan şeyler zırvalamaya devam edebilirsiniz, ben asla durmayacağım *3
Destanım devam ediyor, Obi kadar güçlü ve durdurulamazım, zemindeki her şeyi silip atıyorum *4
Ama rapi bu mallara bırakamam, meşaleyi paslıyorum ama ellerinden düşürüyorlar *5
Bu sporum B-İ-T-E-N-E kadar bu daha fazla olmayacak
Just Blaze *6 de yanımda, kapıları tıklıyoruz ve,
Hayır biz Cadılar Bayramı Bal Kabağı değiliz, ama eğer bizle uğraşırsanız aynı onlar gibi kapınızın önünde beliririz *7
Ne söylediğine dikkat et, artık eskiden beni takip eden o sik kafalar yok buralarda
Dumanın içinden geçiyorum aynı S-N iki O ve P gibi (Snoop gibi
Bu esrarı içmeniz için size rehberlik etmeme izin verin *8
Keşke bu yolda tek başıma sensiz yürümeseydim 
Kimse beni senin tanıdığın kadar tanımıyordu
Benim için ne kadar büyük bir önemin olduğunu anladığını sanmıyorum *9

[Nakarat]
Sensiz geçen günler çok soğuk
Geceler uzun, yaşlanıyorum
Eski günlerimizi özledim, seni düşünüyorum
Belki gittin ama asla bitmeyeceksin

[Köprü: Eminem]
Ve bu durmayacak, asla vazgeçmeyecek
Ve seni özlüyorum, seni özlüyorum
Kanka seni asla unutmayacağım

[Verse 2: Eminem]
Senin için (Proof), şimdi sana hayatımda yazdığım en iyi şarkıyı yazmak istiyorum. Yazdığımı hissediyorum  *10
O kadar harika olacak ki mikrofon dinamit gibi patlayacak
Evet bu şarkı en iyi rapçinin bile köprüden atlayarak kendini parçalamasına neden olacak
Beat ile resmen dans ediyorum, sözleri yazdığım kağıdın sonuna geldim şu an kendi kendime konuşuyorum (freestyle atıyorum) #11
Evet şimdi senin için yapabileceğim en iyi rapi yapıyorum 
Geberene kadar yapacağım, ölene kadar rapçiyim
Ölümün nedeniyle üzülmektense, yaşadığın günler için kutlama yapmayı tercih ederdim
Seviye atlıyorum, gaza basıyor ve hızlanıyorum, 2 mikrofona ihtiyacım var *12
Çünkü bu gece sanki her şeyi yapabilirmişim gibi hissediyorum
Kafiye bütünlüğünü bozuyorum, şimdi yapacağım bayat kelime oyunu için kusura bakmayın
Bu topladığım enerjiye hiçbir zaman yetişemeyecekler *13
Tanrım lütfen bu kederli zamanlarımda yanımda ol savaşma gücü ver
Onu bir daha göremeyecek olmam iğrenç bir şey
Ama bu depresyon beni yiyip bitirdi
Sabırla bu rap oyununu izliyorum, koridorlarda yürüyorum
Sen her zaman bana inanmıştın (ama ben seni hayal kırıklığına uğrattım)
Proof biliyorsun zor zamanlardan geçtim ve düşüşe geçtiğim dönemler için kusura bakma, ama şimdi küllerimden yeniden doğdum *14
Hadi geri dön ve bu piç kurularının kıçlarını tekmeleyelim aynı Mike Tyson gibi *15
Onlara göstereceğim, yüzdükleri havuzdan çıkarıp evlerinde katliam yapacağım *16
Pek çok şampiyonluk kemerim var, bana saldıranlar anca rütbece aşağıdakiler oluyor *17
Kanka sen benim ikinci yarımdın sensiz asla eskisi gibi olamayacağımı biliyorum
Sen olmasaydın şu an ben rap yapmıyordum, sensiz keçileri kaçırırdım
Bir başka gece daha işte, yine seni rüyamda görüyorum
Kalk diyorsun bana, uyan diyorsun! Kanatlarımı açıyorum ve uçuyorum
Bana savaşmak için bir sebep verdin, o sedyede ölmek üzere olduğum zaman seni görmeme çok az kalmıştı
Ama senin ruhunu gördüm "Hayır Doody daha değil!" diyordun, hatırlıyorum
Neredeyse ölüyordum ne güzel seni görecektim ama bana "Hailie'yi düşün." dedin.
Evet haklısın, bebeklerimi bu şekilde yalnız bırakamazdım            *18
Ve Proof
Senin gibi bir koruyucu meleğim olduğu için çok şanslıyım
Tanrım sana şükran borçluyum, lütfen sana şükretmediğimi düşünme, şükrediyorum
Sadece bana ihtiyacım olan gücü ver, bir gün daha yaşayabilmem için
Ve kanka bu senin şarkın, bu şarkıyı işte sana adadım
Seni seviyorum Doody *19





Açıklamalar

*1: Dre'nin Phantom'undan kasıt Rolls Royce Phantom'dur. Rolls Royce dünyanın en pahalı ve lüks arabalarından biri, Dre'de de bunlardan biri varmış, ve bu arabaların kapıları aşırı sağlam ve güçlüdür, birinin üstüne kapatsanız paramparça eder adamı. Kastettiği şey bu. 

*2: Eminem ünlü olmadığı zamanlar Detroit sokaklarındayken sürekli takip edilirmiş, tehdit edilirmiş. Onu koruyup kollayanlar ise arkadaşları oldu, en başta Proof.

*3: Sürekli Eminem emekli mi oldu bilmem ne klasik aynı şeyleri zırvalıyor insanlar. Eminem durmayacağını söylüyor. 

*4: Obi bir Star Wars karakteri. Ayrıca burada kelime oyunu var. Force yani güç kelimesini kullanarak Obie Trice'a güç verdim demek istiyor bir yandan da. 

*5: Rap tahtını birilerine devretmeyi istemiyor çünkü henüz bu kadar iyi birini göremiyor

*6: Just Blaze bir prodüktör. Bu şarkının aynı zamanda albümün prodüktörlerinden. 

*7: Cadılar Bayramı'nda evlerin önüne merdivenlere falan şekilli korkunçlu bal kabakları konur biliyorsunuz bu yabancılarda adettendir. Bazıları bunların gerçek olduğuna ve kapıların önüne kendi kendilerine geldiğine inanır. Bizle uğraşırsanız onlar gibi beliririz kapınızın önünde diyor Eminem. 

*8: Snoop Dogg esrarla tüttürmekle falan ünlüdür biliyorsunuz. 

*9: Eminem her zaman bunu söylemiştir, o yaşarken onun benim için çok önemli olduğunu ona gösteremedim anlamasını sağlayamadım demiştir yani bu yüzden hep pişmandı. Vicdan azabı gibi. 

*10: Eminem, Proof'un ölümünden sonra söz yazamaz hale geldi. Relapse için yüze yakın şarkı yazdığını ama hepsinin bok gibi olduğunu söylemiştir. Eminem, Relapse albümüne Proof için birkaç şarkı yazacaktı ancak her yazmaya başladığında ağlamıştır. Sonunda bundan vazgeçmiştir. Eminem, Relapse'te Proof için 15 civarı şarkı yazmış ancak hiçbirinin onu hak etmediğini düşünerek yırtıp atmıştır. Difficult şarkısını da Proof'a yazmıştı ancak şarkıyı beğenmediği için yayınlamadı Sonradan internete sızdı. En sonunda Recovery albümünde You're Never Over şarkısını Proof'a adamıştır. Ve şarkı gerçekten Proof'a yakışır bir haldeydi. Eminem, Recovery albümünün tamamını Proof'a adamıştır. Ve Eminem'e göre Recovery'nin en iyi şarkısı You're Never Over'dır.

*11: Eminem sözleri yazarken bu kısma geldiğinde çok duygulanarak daha fazla söz yazamamıştır ve kayıt alırken bu sözden sonra freestyle atmaya başlamıştır. Ve zaten şarkıda birkaç saniye sonra "Kafiye bütünlüğünü bozuyorum ve şimdi yapacağım bayat kelime oyunu için kusura bakmayın." demektedir ve bu söz de zaten freestyle yaptığını da açıkça göstermektedir. Çünkü bir anda kafiyeyi bozmak anca freestyle'da olur.  

*12: 2 mikrofondan kasıt Proof ve kendisi, şu an kendimi o kadar güçlü hissediyorum ki Proof'un gücü bile bende gibi bir şey diyor. 

*13: Burada türkçeye çevrilemeyecek bir kelime oyunu var. İngilizcesi üstünden açıklamam gerekiyor. "Just finished the rhyme and I bust it, and - excuse the corny metaphor
They’ll never catch up to all this energy that I’ve mustered"   

Verse'ün başında kafiye bütünlüğü iyi gidiyorken şarkıyı dinlemişsinizdir biliyorsunuzdur burada bir duraksıyor sesini kısıyor bütünlüğü free yaptığı için bozuyor zaten bunu söylüyor şarkıda ve sonra da bayat, modası geçmiş bir kelime oyunu yapıyor. catch up ile ketchup ın okunuşu aynı. mustered ile mustard ın okunuşu aynı. catch up yetişmek demek, ketchup ketçap demek, mustered toplamak demek, mustard ise hardal demek. Kelime oyunu burada işte, bayat mayat ama yine de güzel kelime oyunu :D

*14: Biliyorsunuz Proof öldükten sonra kendini yıllarca toplayamadı, Relapse albümü kötüydü, Encore da kötüydü ama Relapse ondan da kötüydü, eski haline bir türlü gelemedi yıllarca. Recovery onun için bir geri dönüş oldu. 

*15: Mike Tyson Müslüman bir boksör. Tüm zamanların en asi boksörü olarak bilinir. Müslüman olunca adını Malik Abdul Aziz yaptı

*16: Şarkıda katliamın karşılığı slaughter. Evlerinde katliam yapacağım derken slaughter them homes diyor yani burada Slaughterhouse grubunun adıyla kelime oyunu yapıyor ve grubundan bahsediyor aslında. 

*17: Boksta kemer olayını biliyorsunuz, mecaz yapıyor ve kendisiyle uğraşanların hep popüler olmak için uğraşan yeni yetme veletler olduğunu söylüyor. Sağlam rapperlar Eminem ile uğraşmıyor çünkü uğraşırlarsa Eminem onları bitirir bunların farkında. Yeni yetmeler ise reklamın iyisi kötüsü olmaz bana diss atsa bile yeter diye düşünüyorlar. 

*18: Ve şarkının en önemli yeri. Çok önemli sözler duyuyoruz Eminem'in ağzından. Eminem biliyorsunuz Encore ve Relapse arası dönemde hap bağımlısıydı, bir keresinde komaya girdi ve iç organları iflas etmişti, eğer birkaç dakika geç gelseydi hastaneye, asla kurtarılamayacaktı. İşte o an sedyede yaşadıklarını anlatıyor bize. Çok dokunaklı ve duygusal sözler. 

*19: Eminem ve Proof birbirlerine Doody şeklinde seslenirdi. 



Çeviri ve Açıklamalar: Emin Demircan  

Kişisel hesaplar

twitter.com/EminemTurkeyBlg (Blog Twitter adresi. Mutlaka takip edin. Türkiye'nin en büyük ve en kaliteli Eminem fan sayfası.)

fb.com/EminemTeamTurkeyFans (Face sayfamız)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder