Swift

Keny Arkana [Tanıtım Yazısı]



Ön Söz
Biliyorsunuz ki Eminem Türkiye olarak sizlere sadece Eminem değil, diğer kaliteli rapperları da tanıtmaya çalışıyoruz. Hepinizin bildiği gibi en başta Tech N9ne var zaten, sonrasında da genel olarak rapperları sizlere tanıtıyoruz elimizden geldiğince. Bu anlamda da Türkiye'de ilk ve tekiz ve bu yanımız da çok seviliyor, takdir görüyor, öncelikle bu sebepten herkese tekrardan teşekkürler. Şimdiki yazımız Facebook sayfamıza aldığım adminlerden Arda Büyüksevindik'in yazısı olacak. Yazı tamamen ona aittir, ben sadece ufak eklemeler yaptım. Bu vesileyle de sitemizde ilk kez kuruculardan başka birisinin yazısı yayınlanmış oluyor. Şimdi Arda'nın Keny Arkana tanıtım yazısıyla baş başa bırakıyorum sizleri.


Keny Arkana

Sizlere elimden geldiğimce Keny Arkana'yı anlatmaya çalışacağım. Kendisiyle ilgili çoğu yazı Fransızca olduğu için sizlere çok kapsamlı bir yazı yazamadım ancak sizi temel olarak bayağı bir bilgilendireceğinden eminim. 




Keny Arkana çok severek dinlediğim bir rapçidir. Keny Arkana lakabı İsyan ve Direniş şeklinde kabaca özetlenebilir. Kendisi Arjantin kökenli Fransız bir rap sanatçısı. Zaten Fransa'dan çıkmış adam akıllı tek rap sanatçısı. 32 yaşında bir Müslüman. Keny Arkana da pek çok rapçi gibi zorlu bir çocukluk hayatı yaşadı ve 12 yaşında okulu bıraktı. Ve ilk bestesini de aynı yıl içinde, yani 12 yaşında yapmıştı. Yaptığı bestenin adı ''Je Me Barre'' (Benim Mahkemem)'dir. Yetimhaneden kaçıp okulu bırakmasını anlatır. Ailesini aramak için 15 yaşında çıktığı yolculukta pek çok ülkeyi gezip büyük bir kültür sahibi olmuştur o yaşında. Ailesini ise bulamadı maalesef. 16 yaşında da rap yapmaya başladı. Protest olarak Immortal Technique ve Keny Arkana'nın üstüne tanımam. En büyük Illuminati karşıtlarından biridir. Kendisi ''Bir kadın sesi ne kadar agresif olabilir ki?'' sorusuna tepki olarak doğmuştur Rüzgarın Kızı olarak da bilinir. "Fransızca bir rapçi ne kadar dinletir ki kendini?" sorusuna da tepki olarak doğmuştur. Belki hiçbir kelimesini anlamazsınız, ama olsun, o sizi havaya sokar, şarkının içine alıp güzel bir yolculuğa çıkarır. Harbi yapar bunu. Fransızca öğrenme isteği bile doğuruyor adamda açıkçası. Nasıl olur da Fransızca bir şarkı beni bu kadar etkiler bilmiyorum.

Kendisini kafamda ''Dişi Tupac'' olarak tanımladığımı daha önce de söylemiştim ancak maalesef underrated (hak ettiği ilgiyi görmeyen) bir rapçidir. Tabi Tupac gibi bir isimle karşılaştırmak ne kadar doğrudur bilinmez ama en azından kafanızda bir şekil oluşsun diye böyle üstünkörü bir tanımlama yapılabilir. Ve bir sözü vardı ki çok severim, şudur o söz. Roll dergisindeki röportajında "Oy kullanma hakkının bir şeyleri değiştirmesi mümkün olsaydı çoktan yasaklanmış olurdu." demişti. Roll dergisine verdiği bu röportajı okuyup bu kıza aşık olmak, bu kız saygı duymak, bu kıza "Sen bu dünyadan değilsin." demek, bu kıza sarılıp ağlamak, rüyalarında bu kızla beraber rap yapmak mümkün. Günümüzdeki bir çok rapçiden üstün biridir bana göre. Canlı performansları da ciddi anlamda güzeldir. Aynı Eminem ve Tech N9ne gibi enerjik, capcanlı, bir o yana bir bu yana koşan birisi.

''Je Me Barre'' (Benim Mahkemem) şarkısını buradan dinleyebilirsiniz.


Şarkılarında özgürlüğü savunur ve haykırır, hükümeti eleştirir, toplumsal öfkesini dile getirir ve halk adına şarkılar yazar. Zaten bakışları bile belli ediyor :D Hatta 2008 yılında çıkardığı ''Désobéissance'' (Sivil İtaatsizlik) albümünü Filistin'e adamıştır. Söylediği sözlerle; isyanın, vicdanın, bilincin yerinde ve kalbinde olması için insanın yaşının, yerinin, cinsiyetinin önemi olmadığını tüm dünyaya göstermiştir. Kesinlikle bu sistemin kölesi olmamıştır ve Kapitalist sistemin en büyük düşmanlarından biridir. 2004 yılında çıkardığı ''La Rage'' (Halkın İsyanı) isimli şarkısı tüm dünyayı sarmıştır. Bu şarkıyı, 2005 sonunda Paris'te Kuzey Afrika kökenli iki gencin polis tarafından öldürülmesi sonucu söylemiştir.













Bu şarkıyı da Türkçe altyazılı olarak buradan dinleyebilirsiniz; 



"İsyanımız var artık susamayız ve oturamayız
İsyanımız var yürek ve inancımız
İsyanımız var her zaman dimdik ayakta!
Sonuna kadar savaşmak için isyan
Ve hayatın bizi götürdüğü yere kadar
Hiçbir şey bizi durduramaz!

İsyan çünkü kan ağlayan yüreklerin acısı asla duyulmuyor. 

İsyan çünkü beterin beteri yok
İsyan çünkü batı sömürgeci gömleğini çıkarmadı

İsyan çünkü acı her zaman bize koyuyor

İsyan evet isyan
Ya da devrimin özü."

Kendisine neden bu kadar özgürlüğü savunma gereği duyduğu sorulduğunda ise şunları söylemiştir; ''Özgürlüğü savunma ve haykırma ihtiyacı aklı hür insanların yapacağı tek şeydir. Özgür olmayan bir yaşam tarzı bana ve benim misyonumdaki insanlara göre değildir''.  

Ayrıca şöyle güzel bir sözü de var: "Aşk yaptıkça devrim yapasım geliyor, devim yaptıkça aşk yapasım geliyor." İnceden mesajı çakmış.

Keny Arkana bir devrimci olduğunu kabul etmemektedir ama büyük bir anarşisttir. Herhangi bir siyasi partide de yer almadığını açıklamıştır. 2004 yılında Marsilya'nın merkezinde ''Halk İsyanı'' isimli bir topluluk oluşturmuştur. Yazımı burada sonlandırıyorum. Umarım Keny Arkana hakkında bildiklerimi size aktarabilmişimdir. İnternette Keny hakkında gördüğüm çok güzel bir yorum vardı, onu da burada paylaşmak istiyorum sizlerle.

"Söylediği sözlerle; isyanın, vicdanın, bilincin yerinde yani aklında ve kalbinde olması için insanın yaşının, yerinin, cinsiyetinin önemi olmadığını gösteren kız çocuğu. gece gece bir onu dinledim bir de çok basit bir insani yanı anlatabilmek için kırk saat konuşmak gereken koca koca adamları düşündüm."

Gözlerinizi kapatmayın, at gözlüklerinizi çıkarın ve bu kıza bir kulak verin. Dinle ve kararı kendin ver. 
Son olarak da üç güzel şarkısını türkçe altyazılı bir şekilde buraya bırakıyorum. 

Keny Arkana - Fille Du Vent (Türkçe Altyazılı):




Keny Arkana - V Pour Verite (Türkçe Altyazılı):

Keny Arkana - Gens Presses (Türkçe Altyazılı):

Yazı: Arda Büyüksevindik (https://www.facebook.com/arselbs.35)

facebook.com/EminemTeamTurkeyFans
twitter.com/EminemTurkeyBlg

Belki bunları beğenebilirsin

0 yorum