Swift

Eminem: Özüne Dönüş - Bölüm II


İkinci bölümden yani kaldığımız bölümden devam edelim efenim. Size önceki yazı da dediğim gibi bu bölümde haplardan sonra oluşan olumsuzluklardan birisine değinecektim. Eminem'in diskografisine yani çıkaracağı albümlerin kalitesine etkisini anlatacağım bölümde. İlk olarak Encore albümünden başlamak lazım. Eminem o albümü yaparken haplarlaydı. Çoğu şarkıyı hap atmışken kayıt almıştı. Bu da kaliteyi etkiledi. SSLP, MMLP, The Eminem Show gibi albümlerden sonra fazla-fazla bayat gelen bir albümdü bu. Ama yine de tatmin ediciydi. 

Eminem şöyle der; "Encore ile haplarla idim, Relapse ile onlara sifonu çektim." 

Relapse ile birlikte Eminem haplardan kurtuldu iyi güzel ama eski performansına geri dönebildi mi? Kesinlikle hayır. Encore'dan sonra yine aynı seviye de yaptığı Relapse vardı karşımızda. Üstelik benim bazı zamanlarda iğrenç bulduğum bir aksanla rap yapıyordu. Eminem belki de bu yüzden Relapse'yi sevmiyordur. Relapse'yi boş zamanlarda dinlerim bu bir gerçek. Ama Medicine Ball şarkısında gay bir seri katilin ağzından itici sözler okumak nedir? Relapse'de tam diyebileceğiniz tek şarkı Beautiful diyebilirim. Stay Wide Awake şarkısında güzel bir kafiye şeması oluşturdu. O şemanın resmini görmüşsünüzdür [şema fotoğrafı için tıkla]. Daha anlamını bile bilmeyen insanlar sırf bilgili gözükmek için google'dan aratıp, tweetlemiştir. Her neyse, o şema bile yeterli değildi. 

Relapse'den sonra Recovery geliyor. Eminem az da olsa çitayı yükseltmişti. Olduğu gibiydi, medya ve insanların istediği gibi davranmıyordu. Dediğim gibi olduğu gibiydi işte. Recovery'deki tarzını bu yüzden hep sevmişimdir (tabii ki de bir Slim Shady değil). Ama yine de çok çok kaliteli bir albüm değildi Recovery. Relapsenin bir iki düğme üzerisiydi. Ve sene 2013'e geldiğinde bu albümlerden kat kat daha iyisini yaptı Eminem. O albüm tabii ki de The Marshall Mathers LP 2 idi. Adına bakmayın kesinlikle bir devam albümü olduğunu düşünmüyorum. MMLP2'nin iyi yanı şarap gibi değerlenmesi ilk dinlediğim ki hissetiklerimle şu ankiler tamamen farklı. MMLP2 benim için değerli bir albüm haline geldi. MMLP2 albümü ilk üç albümüyle (Infinite'i saymıyorum) son üç albümünün ortasında bir albümdü.

"Ee? Ne anlatmak istiyorsun peki?" derseniz de şu paragrafta özet geçeyim. Hap bağımlılığı Eminem'in rap performansını da etkiledi. Albümlerinden belli oluyor bu. Ama şu an kariyerinin zirvesinde olduğunu düşünüyorum özellikle Cxvpher'dan sonra apacık belli oluyor. Önümüzdeki solo albümü en az The Eminem Show kalitesinde olacağını tahmin ediyor ve umuyorum. Artık bu bir gerçek ki Eminem uzun yıllar boyunca mainstream rap'in en iyi isimlerinden birisi olmaya devam edecek..

Not: Eğer duo albümleri katsaydım Eminem'in 2002'den bu yana yaptığı en iyi işin Hell: The Sequel olduğunu rahatça söyleyebilirdim.

Yazı: Mert Yıldız (twitter.com/plzcek)

Belki bunları beğenebilirsin

0 yorum