Swift

Southpaw: Soundtrack Albüm İnceleme



Evet, evet kesinlikle güzel bir soundtrack albüm bu. Hatta geçen senenin Kasım ayında çıkan Shady XV albümünden de biraz daha iyi. Southpaw filminin üzerinden ufakça aşırı spoiler vermeden geçersekte konusu genç bir boksörün kayıpları yüzünden dibe vurması, dibe vurmasının sebepleriyle yüzleşmesi. Filmi izlerken Eminem’i anımsadım bir anda. Gerçekleşen olaylara Eminem’in yaşadıklarına bir karşılaştırma yaparsanız, benim dediğimi büyük ihtimalle onaylayacaksınızdır.




Filmin başrolünde normalde Eminem oynayacaktı –belki hiç oynamayacaktı böyle biliyorum. Eminem’in reddetmesiyle Jake Gyllenhaal bu rolü aldı. Çokta iyi iş çıkarmıştı. Bir çok kritik (eleştiri) sitesine göre filmi iki saat boyunca tek başına ayakta tutacak kadar iyi oynamıştı rolünü. Her neyse unutmamalıyım ki bu bir film kritiği değil, albüm kritiği olacak. Albüme geri dönelim tekrardan.

1. Cry For Love Part I

Sanatçı: James Horner

James Horner hakkında kesinlikle bir bilgi sahibi değilim ama yönetmenin neden ondan bir şeyler yapmasını istediği ortada. Üstelik para bile almamış. Yönetmen ona bunun yüksek bütçeli bir film olmadığını söyleyince sorun değil, para istemiyorum gibisinden şeyler söylemiş. Ayrıca James Horner filmin müziklerini de hazırlayan kişi. Southpaw'ın sadece müzikten oluşan estrümental soundtrack albümünü de Spotify'dan dinleyebilirsiniz. Ve James Horner maalesef film çıkmadan önce öldü. Yani ne filmi izleyebildi ne de kendi yaptığı albümün çıkışına tanık olabildi. Dokunaklı. Albüme de bu parçanın iki bölümü de koyulmuş.


2. Kings Never Die ft. Gwen Stefani

Sanatçı: Eminem

Belki de Eminem krallık koltuğuna çoktan oturmuştur bile? Bu şarkıyı Eminem'in piyasaya yakınması olarak tanımlayabiliriz diye düşünüyorum. Rap God'ın son satırlarında geçen "Neden kral olasın ki, tanrı olabilecekken?" sözüne bu şarkıda cevap vermesi, "Derler ki krallar asla ölmez, istersen Jam Master Jay'e sor", iyi bir geçmiş zaman referansı olmuş. Ayrıca günümüzde olan Twitter beeflerine atıfta bulunarak; "Twitter sayfamı sikeyim, benim kibirli davrandığımı mı söylemişler? Neden çevrimiçi olayım ki? Biriyle laf dalaşına girsem herhalde kafayı sıyırırım." böyle bir söz demesi şarkı da dikkat çekecek noktalardan sadece biri. Albümdeki en iyi parça olmaya aday bir parça. Cidden olmuş. Prodüksiyon DJ Khalil'e ait ve Gwen Stefani'nin nakaratını boş geçmemek gerek.


Puanım: 9/10


3. Beast (Southpaw Remix)

Sanatçı: Busta Rhymes, KXNG Crooked & Tech N9ne

Hani bir şeyle uğraşırsınız, sizi motive edecek bir şey lazımdır. İşte lazım olan şey kesinlikle bu parça. Nakaratından tutun, prodüksiyon ve verseler.. bunların hepsi motivasyon reçetesi gibi adeta. Özellikle KXNG Crooked'ın üzerinde duracağım. Busta ve Tech N9ne gibi usta isimleri şarkıda alt etmiş. Psychopath Killer'da lirikal açıdan olmasa bile flow konusunda Eminem'i de alt etti diye düşünüyorum. Görünüyor ki KXNG Crooked uzun süre piyasanın en harbi adamlarından olmaya devam edecek. Bu arada belirtmek isterim ki istemeden Worldwide Choppers 3'ü yapmışlar :)


Puanım: 8.5/10


4. This Corner

Sanatçı: Denaun (veyahut Mr. Porter)

Daha iyisini beklerdim demeyeceğim. Beklediğim türden bir parça oldu bu. Ne iyi ne de çokta kötü. Bunların arasında bir şey. Alışılması zor bir şarkı ama bir kaç dinleyişte alışıyorsunuz ve hoş gelmeye başlıyor. Ama bana biraz hoş gelmesinden yana baya birde bayat geliyor. Müthiş bir ikilem oldu lakin bayat taraf daha ağır basıyor. Prodüksiyon kendisine ait. Yakında ilk solo albümü çıkacak, bunun haberini de vereyim.


Puanım: 6.5/10

5. What About the Rest of Us

Sanatçı: Action Bronson, Joey Bada$$ & Rico Love

Sıra newschool'un asi çocuklarından ikisi ve Rico Love'a geldi. Şarkıdaki tüm verseler iyi açıkçası. Action Bronson geçen sene çıkan albümü ile beklentilerimi tam karşılamasa bile piyasadaki sağlam isimlerden biri olduğunu inkar edemem. Ghostface Killah'a ettiği küstahça laflar yüzünden gözümden düştü. Joey Bada$$'ın geçen senenin sonlarında doğru çıkardığı "Ba.da.$$" albümü aşırı sağlamdı. Flowu olsun lirikalliği olsun çok iyiydi. O flowu sanırım DJ Premier döve döve yaptırmış olmalı :) Karşılaştırması saçma olacak ama Kendrick'in "To Pimp A Butterfly" albümünden daha iyiydi açıkçası.


Tekrardan olaya geri dönersek bu işi beğendim. Rico Love'un vokalleride iyi oturmuş parçaya. Tabii ki parçada asıl yıldız Joey Badass. Tartışmasız. Prodüksiyon yine parçada bulunan Rico Love ve Kasanova imzası taşıyor.


Puanım: 8/10

6. Raw

Sanatçı: Bad Meets Evil

Bad Meets Evil ikilisinden alıştığımız türden bir parça. Başlarda Kanye West dinler gibi oldum, beat onun eskiden yaptığı beatlere benziyordu. Özellikle Royce Da 5'9"ın nakaratı bi' acayip hoşuma gitti. Eminem şarkı da saçmalasa bile verse'e girişi ve flowu iyiydi. Royce kendi verse'ünde ham MC nasıl olunduğuna değinirken, Eminem kendi verse'ünde Shady XV'indeki Vegas şarkısındaki o cinsellik içeren komik sözlerle bir şeyler geveliyor, komik :) Prodüksiyon konusunda nötr bir haldeyim. Ne sevdim, ne sevmedim.


Puanım: 7.5/10



7. R.N.S.

Sanatçı: Slaughterhouse

R.N.S. açılımıyla "Real N*gga Shit" :) 


Şarkının asıl yıldızı kesinlikle Joell Ortiz bunu inkar etmemek lazım. Siyahi işlerinden bahseden bir storytelling parça. Parça da sadece Joell, KXNG Crooked ve Joe Budden'ın verseleri bulunuyor. İyi iş çıkarmışlar. Sevdim :) Ama lirikal olarak kesinlikle daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum. Prodüksiyon Araab Muzik ve Just Blaze'e ait. Just Blaze'i, Cold Wind Blows ve Psychopath Killer şarkılarından hatırlarsınız. bu şarkıların prodüksiyonlarında da imzası vardı. Güzel bir banger denemesi.


Puanım; 7.5/10

8. Wicked Games

Sanatçı: The Weeknd

Albüme yapılan bir şarkı olmadığı için hadi bunu geçtim, albümün satması için konulan bir parça olduğu olduğundan yola çıkaraktan puanlamadan muaf tutacağım.. Bu tıpkı Eminem'in kendisine billboardlarda katkı sağlaması için Rihanna ile düet yapması gibi bir şey. Ama şarkının güzel olduğu gerçeğini bu değiştirmez. Filmde de bir sahnede çalıyor.


9. All I Think About
Sanatçı: Bad Meets Evil

Raw'dan daha iyi bir şarkı. Eminem parçada bir kaç kez flow değiştiriyor, önümüze çılgınca bir rap seronimisi sunuyor ve onun düşünebileceği tek şey bu (All I Think About). Marshall ve Royce gelişmiş kelime dağarcıklarıyla birlikte agresif liriklerini günümüz MClerine yolluyor ve kimsenin kendileriyle uğraşamayacağını açıkça ortaya koyuyor. Bu ikilinin seviyesine erişebileceğini düşünen varsa bu şarkıdan sonra bir adım geri çekilsin!


Puanım: 8/10


10. Drama Never Ends

Sanatçı: 50 Cent

Kesinlikle albümün bir diğer bayat parçası bu. 50 Cent'in saçmalıkları bırakıp Animal Ambitionla yükselişe geçeceğini beklerken bu şarkı... "Meh" dedirtiyor. Üzerinde durmak istemiyorum. Filmi izlememiş ve bilgi sahibi olmayan arkadaşlar için altını çizerim ki 50'de filmde rolü var. Bu şarkıda olmasa bile filmde iyi performans göstermiş en azından.


Puanım: 6.5/10


11. Mode 

Sanatçı: PRhyme & Logic

Albümün en iyisi olmasa bile kesinlikle benim bu albümdeki favorim. Royce'un lirikal olarak üstünlüğü var, Logic'in de flowda. Çok epic bir düet olmuş. Royce biraz, Logic önplana çıksın diye kendisini arkaplana atmış gibi duruyor. Genel olarak Logic biraz daha iyi duruyor. 


Puanım: 8/10


12. Notorious Thugs

Sanatçı: The Notorious B.I.G. & Bone Thugs-n-Harmony

Bu efsane şarkıyı da albüm puanlaması dışında tutuyorum. Biggie'nin o flowu diyip susuyorum. Albüme bu şarkının koyulması Eminem'in fikri olmalı.


13. Phenomenal

Sanatçı: Eminem

Kesinlikle kötü bir şarkı değil ama şarkıdaki flowuna alışılması harbiden zaman alıyor. Best Friend'den süre gelen bu flow tarzını umarım Eminem devam ettirmez. Yani sevemiyorum bu flowu. Em ve Luis bu şarkıyı yaparken Till I Collapse etkisi yaratmak istemişler ama o etkinin yakınından bile geçememiş. Ama şarkı buna rağmen çok iyi. Nakarattaki, Eminem'in vokalcisi olan Liz Rodrigues hoş bir hava katmış. Üçüncü verse şarkıdaki en iyi kısım diyebilirim, beatte değişiyor. Müzik videosu ile beraber şarkıyı sevmeyenler, şarkıyı sevmiş olabilirler. Kısa aksiyon filmi tadında olmuş. Anlıyoruz ki Eminem film tekliflerine halen açık :)


Puanım: 8/10


14. Cry For Love Part II

Sanatçı: James Horner

Albümü açan müziğin ikinci parçası. İlk parçada söylediklerimi burada da söylemek istiyorum. 



Mert Yıldız (twitter.com/plzcek)



Belki bunları beğenebilirsin

0 yorum